TRANSPORT GRATUIT: Comanda de minim 50 lei si beneficiezi de transport gratuit! Oferta valabila pana la data de 28 februarie 2022.

TRANSPORT GRATUIT: Comanda de minim 50 lei si beneficiezi de transport gratuit! Oferta valabila pana la data de 28 februarie 2022.

  • 0

    Transport gratuit la comenzi peste 200 lei

De ce cafeaua din generația celui de-al treilea val este unică?

O dată cu apariția a numeroase magazine de specialitate, încet, dar sigur și gusturilor românilor în materie de cafele au încep să se diversifice și să se rafineze. Cu toții, iubitori înrăiți sau doar amatori, apreciem o cafea de calitate, cu gust bogat, ce combină armonios mai multe note și împrăștie un miros căruia nimeni nu îi poate rezista. Dar, de ce o cafea din generația celui de-al treilea val este unică și ce o face să fie așa de specială, puteți afla citind rândurile de mai jos.

Cu siguranță, dacă vorbim despre o cafea aromată, dulce, cu gust ușor acidulat, de flori de mandarin sau portocal, note de ciocolată și fructe de pădure, imaginația vă poartă deja într-o lume de senzații complexe și vă întrebați ce cafea este aceea și de unde puteți cumpăra așa ceva.

Această particularitate de a vă încânta papilele gustative și de a vă trezi toate simțurile aparține cafelei celui de-al treilea val. Ea este aceea care suscită în prezent cel mai tare interesul specialiștilor și consumatorilor.

Ce este cafeaua din generația cel de-al treilea val?

Proprietățile benefice ale cafelei sunt cunoscute și utilizate de sute de ani. Ea ne trezește, ne dă mai multă energie, este un digestiv bun după o masă, are o multitudine de efecte asupra sistemului circulator și nervos. Cu siguranță, toate aceste aspecte sunt valabile pentru cele mai multe tipuri de cafea. Însă ceea ce le distinge, le dă valoare și le face apreciate acum, este calitatea lor, aroma și experiența pe care le-o oferă celor care își doresc să se delecteze cu ceea ce are cafeaua mai bun.

Cafeaua de valul trei este o cafea al experienței și a aprecierii pe care consumatorii o aduc produsului, modalității de pregătire, preparare și servire, efortului și muncii artizanale ce stă în spatele notelor și trăirilor oferite.

Cafeaua de generația sau valul trei este o cafea ce apropie producătorul de consumator și oferă din plin toate detaliile care fac diferența dintre un produs oarecare și unul de excepție. În apariția și evoluția acestui val sunt implicați toți cei care au menirea de a educa gustul pentru cafea și a face să crească interesul pentru produsele obținute curat, în mod sustenabil, în condiții speciale, fără rabat de la calitate.

Al treilea val al cafelei aduce o stare de spirit, atitudine, experiență și apreciere pe care nicio altă stare anterioară nu a acordat-o acestui produs cu proprietăți și caracteristici fascinante și uimitoare.

Care este diferența dintre cafeaua de specialitate și cafeaua din al treilea val?

Cafeaua de specialitate este ceea ce este servit în experiența valului trei al cafelei. Așadar avem pe de-o parte un produs și pe de altă parte un trend al consumatorilor, care acordă o importanță din ce în ce mai mare produselor unice și originale.

Cu alte cuvinte cafeaua de specialitate face parte din al treilea val al cafelei. Ea este cea care a făcut posibilă această nouă etapă, evoluție și relație specială dintre un produs și felul în care este el perceput, receptat și apreciat.

De fapt este vorba de o simbioză, nu despre o diferență. Cafeaua de specialitate este o parte integrantă a întregului progres al experienței cafelei.

Cum sunt cafele generației valului trei?

Cafele valului trei sunt cafele de calitate superioară, unice, originale, speciale, în care relațiile comerciale dintre producători, vânzători și clienți sunt foarte strânse. Producătorul se străduiește să livreze clientului cel mai bun produs. Comerciantul cumpără produse și boabe realizate după rețete speciale și are grijă să fie prăjite și consumate în așa fel încât să nu își piardă nimic din calități. Barmanul știe să prepare și să servească un produs excepțional, cu o metodă potrivită, care să scoată, evidențieze și pună în cea mai bună lumină calitățile unice ale produsului. Cumparărorul știe povestea din spatele producerii cafelei, apreciază efortul și munca depuse, îi susține pe toți cei implicați în lanțul de pregătire și livrare și se bucură din plin de ceea ce are de oferit cafeaua din ceașca sa.

Cafele ce intră în această experiență sunt cafele obținute în cantități mici, de pe loturi restrânse, situate în locuri speciale, adesea la altirudini mari, deținute de fermier cu tradiție. Sunt preferate fermele și producători care au mare grijă de plantațiile lor și de felul în care le cultivă și le recoltează. Culegerea boabelor se face manual, la fel și selecția în faza de prelucrare.

Sunt acceptate doar produsele de cea mai bună calitate. Sunt apreciate zonele care apelează la măsuri sustenabile de exploatare și fertilizare a solului, care folosesc tehnici și metode ecologice de culegere, selecție, curățare și uscare a boabelor. În funcție de metoda de preparare, toate deșeurile rezultate trebuie să fie gestionate corespunzător normelor în vigoare.

Grija față de munca oamenilor și față de efortul lor responsabil de a realiza artizanal și manual produse unice, cu arome și note speciale, au în acest valt trei al cafelei cea mai mare podere în alegerea produsului.

Scurtă istorie a valurilor cafelei

Deși plantațiile, exploatarea și prepararea cafelei au o istorie lungă, valoarea ei în viețile majorității oamenilor s-a schimbat cel mai mult în ultimele decenii. Aceasta este perioada în care au luat naștere și au evoluat cele trei mari valuri ale cafele, care se suprapun și întretaie și în prezent.

Fiecare dintre aceste valuri are legătură cu accesibilitatea, prepararea, sursa boabelor și cafelei și experiența oferită.

Primul val al cafelei

Primul val al cafelei este legat de producerea cafelei în cantități din ce în ce mai mari și mai ușor de procurat și transformarea cafelei în marfă, la preț accesibil tuturor. Așa a apărut cafeaua la pachet, vidată, cafeaua instant, cafeaua fără origine, loc de proveniență, dată de pregătire sau de prăjire, vândută sub un brand cunoscut, bine promovat la televizor.

În acest val, consumatorul cumpără o cafea naturală, cu gust comun, nediferențiat, fără proprietăți și caracteristici deosebite, un produs industrial, de masă, cu o poveste placidă de familie și o reclamă comercială siropoasă. Singura calitate importantă a produsului este prețul accesibil.

Al doilea val al cafelei

Cel de-al doilea val al cafelei aduce prima revoluție în privința diferențierii tipului și gusturilor cafelei. El este legat de apariția unor branduri de cafea, care oferă o cafea mai de calitate, separată după un nume generic și zone de proveniență. Abordarea creativă și comercială oferă clienților posibilitatea de a alege între mai multe tipuri de cafea, cu arome variate, naturale, exotice, cu adaosuri de sirop, ciocolată etc.

Acest val a contribuit mult la educarea gusturilor clienților, obținerea unei experiențe de preparare și de consum superioare și la schimbarea atitudinii față de cafea. Cu siguranță a fost un progres, dar oferă în continuare o abordare simplistă și uniformă a gustului cafelei.

Al treilea val al cafelei

Al treilea val al cafelei a evoluat pornind de la o nișă de producători care au început să se preocupe mult mai mult de originea și calitatea boabelor folosite pentru prăjirea și prepararea cafelei. Acest grup de prăjitori și proprietari de cafenele mici au acordat importanță tuturor detaliilor de obținere a cafelei, pornind la calitatea plantației, trecând prin metodele de culegere, prelucrare și uscare, până la alegerea celei mai bune tehnici de prăjire, care sa îi pastreze și să-i potențeze cât mai bine aromele specifice.

În anul 1982 a fost înființată Specialty Coffee Association of America care a contribuit în mod decisiv la conturarea și extinderea celui de-al treilea val al cafelei. Pe măsură ce clienții au aflat și au descoperit bogăția de arome și note ce se poate ascunde într-o ceașcă de cafea, interesul pentru acest gen de cafea crescut și s-a răspândit rapid în întreaga lume.

Aceste segment de piată al industriei cafele este în prezent cunoscut și drept cafea de specialitate. El evoluează și își îmbunătățește permanent tehnicile și metodele de prelucrare, pentru a oferi clienților o experiență unică, originală și inedită. Cafeaua celui de-al treilea val este bogată, aromată, cu numeroase substraturi, note și nuanțe naturale.

Concluzie:

Generația – valul trei al cafelei înseamnă educație, respect, servicii și experiență de calitate superioară oferită clienților actuali de cafea. Dacă ați descoperit deja avantajele acestui val, cu siguranță nu aveți cum să vă mai întoarceți la ceea ce a reprezentat cafeaua în valul unu sau doi de evoluție.

Ceea ce înglobează progresul oferit aduce cu sine avantaje tuturor celor implicați în această industrie, a căror muncă, efort și pasiune ne trezesc în fiecare zi la viață și ne oferă o paletă diversificată de gusturi și senzații.

Aveți curajul să aflați mai multe despre cafeaua care vi se servește la coffee shop sau la magazinul special de cafea. Poveștile din spatele produselor sunt fantastice și vă vor ajuta să priviți cu alți ochi și cu experiență îmbunătățită tot ce ține de acest domeniu plin de savoare și de arome.

Cafeaua generației celui de-al treilea val este unică și specială! Pentru a te convinge consultă și alege produse din oferta Las Colinas Coffee!

Ar putea sa va placa

Meniu

Cafelele Las Colinas sunt rezultatul unei selecții atente de boabe de cafea, zone și modalități de recoltare, tehnici de prelucrare și finisare a notelor, produse cu calității finale unice, realizate de o echipă cu gusturi rafinate și cunoștințe speciale.

Reducere de bun venit!

5% reducere

Oferta este limitata

Acum te poti bucura si de 5% reducere la prima ta comanda!

Foloseste codul #Bunvenit in pagina de checkout